En weer verder! - Reisverslag uit Quillota, Chili van Ron Leeuwen - WaarBenJij.nu En weer verder! - Reisverslag uit Quillota, Chili van Ron Leeuwen - WaarBenJij.nu

En weer verder!

Door: Ron van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Ron

11 Maart 2013 | Chili, Quillota

Man, de tijd vliegt af en toe best als je terug kijkt.

Na mijn weekend in La Serena heb ik hard aan me stage gezeten vorige week. Veel lange dagen gemaakt, want ik bleek op zondag alweer naar Quillota te moeten, wat eerder was dan ik had gepland/gewild. Maar dit was qua reizen het meest praktisch.

Monica kwam maandag terug van haar zakenreis, dus we hebben dinsdag en woensdag weer veel gepraat over hortensia's, maar ook over het mooie leven in Chili. Woensdag kreeg ik een belletje van Bram dat ik donderdagavond al naar La Serena moest, om daar op vrijdag nog een teeltbezoek af te leggen. Hier zit ook een teler die, zich gepasseerd voelde dat ik geen onderzoek doe voor hem, en hij wilde me graag op zijn bedrijf hebben. Opzich geeft dat me wel een voldaan gevoel, want iedereen is super blij met wat ik hier doe. Maar nu moest ik donderdag opeens mijn spullen pakken en vertrekken uit Ovalle.

Ik heb hier een hele leuke tijd gehad en het verbaasde me hoe ik me heb gehecht aan deze mensen. Ik ben er maar ruim twee weken geweest, maar het voelde als 2 maanden. Het afscheid was dus best nog emotioneel, compleet met tranen en cadeautjes, maar we moesten weer verder. Gelukkig wordt mijn stage waarschijnlijk weer in Ovalle afgesloten, met de eerste georganiseerde studieclubdag van hortensiakwekers in de Chileense geschiedenis en een heerlijke BBQ als afsluiting. Dat maakt het wel makkelijker; weten dat je weer terugkomt.

Na vrijdag een dagje als adviseur te hebben gewerkt, stond er weer een weekendje stappen op de planning. Vrijdag was heftig, en zaterdag stond ik met een flinke kater op :D. Ik werd gelijk aan een lunch met heerlijke mosselensoep gezet, goed tegen de kater. Helaas werd dit gecombineerd met heerlijke wijn en bier. Vervolgens ben ik met een meid uit de discotheek de stad weer ingegaan, en heb hier weer een biertje gedronken. Toen ik half 9 thuis weer te eten kreeg met een biertje, bleek mijn energie helaas op. Ik ben om 12 uur me bed in gedoken en heb dus een stapavond overgeslagen!?

Zondagochtend heb ik een strandwandeling gemaakt. Ik besefte me wel hoe blij ik ben met mijn veelzijdige stage. Ik zie zoveel nieuwe dingen, het verveelt nooit. Het enige nadeel is dat je mensen ook maar zo kort kent.
's Middags ben ik met Andres naar Quillota gereden, want hij moest toch naar het zuiden. Andres is zo een barre man, altijd vrolijk en in voor een geintje, maar ook altijd hartelijk enzo. Net als zijn vrouw. Ik vond het dus eigenlijk ook wel weer klote om deze mensen weer gedag te moeten zeggen. Ik heb echt een toptijd gehad in Ovalle en La Serena.

Nu zit ik weer een weekje in Quillota. Toen ik hier aankwam, besefte ik dat het pas de eerste keer was dat ik op een bekende plek aankwam. Wel minder spannend en dus besef ik me wel hoe blij ik ben met mijn veelzijdige stage. Ik zal hier denk maar een weekje blijven, en ik kijk eerlijk gezegd ook wel uit naar mijn trip naar Valdivia in het zuiden. Dit zal volgende week zijn, of er zal eerst een weekje Curico tussen zitten.

Ik ga hier vooral verder met mijn verslag en weer lekker gebukt plantjes poten:). Verder moet ik helpen met het opstellen van de afzetlijst voor het komende jaar, dus zeker interessant.


Ik besef me nu dus dat de tijd best hard gaat. Ik heb nog geen moment spijt gehad van Chili, terwijl ik het best spannend vond. Alleen af en toe zou ik best wel en weekendje Gina naast me hebben!

  • 11 Maart 2013 - 14:21

    Marja:

    Hoi Ron.

    Mooie verhalen weer en goed te horen dat je het zo geweldig vind en dat je gegaan bent. En ja, jammer dat je Gina niet mee kan laten genieten. Maar dan hebben jullie veel bij te praten als je weer terug bent. Kus, ma

  • 11 Maart 2013 - 16:33

    Mieke:

    Wat een veelzijdige stage, fijn dat je het zo naar je zin hebt, groetjes Mieke

  • 11 Maart 2013 - 17:08

    Roel:

    Sterke verhalen djing. kusje Roel

  • 12 Maart 2013 - 10:44

    Ron V W:

    Leuk geschreven :)

  • 13 Maart 2013 - 01:25

    Ted:

    Straks des te lekkerder als ze weer naast je zit baasie! Geniet er nog van zolang het duurt goos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Stage lopen in Chili

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 10682

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 18 Mei 2013

Chili

Landen bezocht: