Ardbeving 2 - Reisverslag uit Quillota, Chili van Ron Leeuwen - WaarBenJij.nu Ardbeving 2 - Reisverslag uit Quillota, Chili van Ron Leeuwen - WaarBenJij.nu

Ardbeving 2

Door: Ron van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Ron

04 Februari 2013 | Chili, Quillota

Jaja, nu toch me eerste aardbeving gevoeld!

Maar ik zal beginnen bij het vervolg van me vorige verslag.
Afgelopen zaterdag was een rustige dag. Ik heb weer veel met Bram gesproken en gefilosofeerd over de opdracht, maar ook over Nederland, poltitiek enzo. Echt een barre man.
's Middags hadden we een verjaardagsfeest van een vriendinnetje van Matt, die 5 werd. Ik ben meegegaan, en heb van heel het feest weinig begrepen. Toch was het wel gezellig en leuk om te zien dat een Chileens kinderfeest weinig verschilt van een Nederlandse. Bovendien waren er ook Tsjechen, dus ik heb wat engels kunnen praten.
Ik zal trouwens een foto uploaden van hoe mooi Matt en Sarah aangekleed waren voor het feest:P

Zondagochtend vertrok ik om 7 uur richting Quillota, via het vliegveld waar we Paula en de kinderen op het vliegtuig hebben gezet voor een vakantie naar Vuurland.
Nu zit ik bij de plantenopkweker van de hortensia's, Dick Houter.
Ook weer een mooi groot huis, de omgeving is weer mooi, maar zo mooi als bij Bram woon je niet snel. Hier worden veel gewassen geteeld, dus ik heb een rondleiding gekregen. Vervolgens uitgebreid met schoonfamilie geluncht, was gezellig met een biertje erbij. Deze zware lunch van een halve kilo hamburgervlees dwong mij een heerlijk siesta te nemen.


Ik heb vandaag een volle dag gewerkt, van 8 tot 6. Veel bekeken en overlegd met Dick, hij hangt aan me lippen. Ik heb samen met hem een plan voor de komende tijd gemaakt, om de planten op tijd op orde te krijgen. Vanmiddag moest ik daarom gelijk gaan poten. Lekker met 30 graden in de zon gebukt poten, ouderwets op zijn westlands banen, was wel weer lekker. Maar ook slopend, dus lig ffies bij te komen.

De komende weken zullen hier wel zwaar worden, omdat er veel moet gebeuren. Toch ook wel leuk, want ik kan veel advieseren en doe veel ervaring met veel soorten op.

Wat me verder nog opvalt in dit land:
- Ik eet elke dag avocado's, terwijl ik dat in Nederland nooit at. Ze smeren het hier overal op.
- Het barst hier van de vliegen. Ik merk het niet eens meer, terwijl ze constant aan je zitten te irriteren.
- Je hebt hier zoveel ruimte.
- Er wordt hier ook hard gewerkt, maar er hangt over dit hele land gewoon een iets relaxtere sfeer dan in Nederland.
- Wij Nederlanders blijven de beste tuinders!

O ja. Me eerste aardbeving. Net nadat ik er met Gina en Pa&Ma over had gesproken via Skype, merkte ik dat het huis 3 seconden trilde. Het bleek een aardbeving te zijn, 4.4 op de schaal van Richter. Valt hier heel erg mee, de rest had het niet eens door. Ik vond het toch wel apart en beangstigend hoe een aardbeving van 8.4 dan wel niet moet zijn. Die is dus 10.000 keer zwaarder en duurt ook heel lang, dus dat hoop ik niet mee te maken.

Nou ik maak het dus goed. Ik zal ff een paar foto's plaatsen en het lijkt me leuk als ik de komende week een paar gekke carnavalsfoto's vanuit Nederland krijg:D

Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Stage lopen in Chili

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 10669

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 18 Mei 2013

Chili

Landen bezocht: