Herfst - Reisverslag uit Curicó, Chili van Ron Leeuwen - WaarBenJij.nu Herfst - Reisverslag uit Curicó, Chili van Ron Leeuwen - WaarBenJij.nu

Herfst

Door: Ron van Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Ron

12 April 2013 | Chili, Curicó

Ik ben een beetje kwijt wat ik de laatste tijd heb meegemaakt, ik zal toch even proberen wat te beschrijven.

Vorige week heb ik denk ik vooral aan me stage gezeten.
Ik ben tussendoor nog een middag naar de stad in Valdivia gegaan, beetje terrasje gepakt, biertje gedronken, je weet hoe het gaat.
Grappig was daar wel dat er flinke zeehonden zwemmen en op de kant zitten, midden in de stad.

In het weekend was ik alleen thuis, dus ik ben richting Puerto Octay gegaan. Hier woont een zoon van Andres, waar ik in La Serena sliep. Hij werkt daar op een schapen- en koeienfarm aan het op 1 na grootste meer van Chili. Mooie nieuwe omgeving dus.
Op vrijdagavond kwam ik aan, wel gaaf om weer alleen in een auto door Chili te rijden. We hebben heerlijke zalm gemaakt, bier gedronken en een filmpje gekeken. Hele relaxte vent, Matias heette die, voelde me gauw thuis. Hij was ook blij met wat gezelschap, aangezien hij best afgelegen in zijn eentje woont.
Zaterdag zijn we op tijd vertrokken richting Parque Nacional Vicente Perez Rosales. De rit was weer eens top, om een grote vulkaan gereden. Onderweg gestopt om een prachtige rivier met waterval te bekijken. In het nationale park hebben we besloten een wandeling op de vulkaan te maken. Was een gave ervaring, maar regen zorgde helaas wel voor dat we de besneeuwde top net niet konden zien.
Op de weg terug door leegstaande rivieren gelopen richting een groot bergmeer. Wel bijzonder om daar over het strand te lopen, gewoon niks of niemand te zien, das wel wat anders dan het Scheveningse strand in de zomer.

's Avonds weer een filmavondje gehad met bier. Gewoon relaxt!
Zondags zijn we weer vroeg richting de schapen- en koeienfarm gegaan. Een kleine 200 hectare, dus dat moest weer per paard verkend worden. Hier voelde ik me echt een cowboy. Eerst die paarden vangen, met een lasso. Dat liet ik maar aan Matias over. Daarna tussen de koeien, weilanden en bossen gelopen op het paard, met de vulkaan op de achtergrond. Toppie. Totdat dat beest op een wespennest ging staan. Dat paard stijgeren en rennen, wist niet wat ik meemaakte. Vraag me niet hoe, maar na 10 seconden stopte die gelukkig, ik was er niet afgevallen. Achteraf wel gaaf, maar op dat moment vond ik het niet echt tof.
Na een prima lunch (eet zoveel vlees als je kan) ben ik weer terug gereden naar Valdivia.

Tot donderdag heb ik hier gezeten. Woensdag heb ik met Veronica en Mario afgesloten bij bierhuis Kunstmann, en donderdag ben ik vertrokken naar Curico. Lange busreis gehad, maar dat werd goedgemaakt doordat ik donderdagavond eindelijk ben gaan jagen. Dit was me al lange tijd beloofd te doen, en nu eindelijk gedaan. Was echt stoer. Foto's van deze uiterst illegale wapens volgen nog, maar het was wel een jongensdroom. Uiteraard niks geraakt, terwijl mijn jaagpartner in zijn eerste schot al twee vogels te pakken had.

Dit weekend blijf ik in Curico, en maandag vertrek ik weer kort naar Quillota. Dan ga ik donderdag weer kort naar Ovalle, waar in het weekend de eerste hortensia-bijeenkomst met iedereen die ik tijdens mijn stage heb gezien op de planning. Na dat weekend heb ik nog een weekje om zaken te regelen, en dan komt mijn moeder naar Chili. Super veel zin in. Het begint hier nu herfst te worden, mooie gele bomen te zien, zeker in het zuiden. Ik hoop dat je op tijd bent ma, want het is wel prachtig. Het werd in Valdivia echter ook wel koud en nat, dus Nederland heeft eindelijk beter weer dan ik. Alhoewel, hier in Curico mag ik niet klagen met een graadje of 20;)

Ik zal is even kijken of ik nog wat foto's kan vinden.

  • 12 April 2013 - 14:51

    Marja:

    Als het dan maar niet te herfstig wordt? Geintje, herfst is een mooi seizoen. Nog 2 weekjes.

  • 12 April 2013 - 19:18

    Mieke:

    Weer een mooi verhaal, geniet ervan en voor straks heel veel plezier met je ma!

  • 12 April 2013 - 22:59

    Elly De C:

    Ha Ronnieboy, de cowboy. Zo te horen ben je nog volop aan het genieten en ervaring aan het opdoen. Voor je het weet is het weer voorbij. Plezier de laatste weekjes met je ma. Tante Elly, gegroet

  • 12 April 2013 - 23:15

    Joke Van Zanten:

    Ron,wat beleef jij veel ;vulkaan watervallen ,paard rijden ,jagen en dus schieten.
    Wees voorzichtig,we zien je graag weer heel terug,maar geniet er wel van.
    groet van oma Joke.

  • 13 April 2013 - 03:44

    Mathilde:

    Wauw Ron, mooi verhaal weer! Ik begin steeds meer jaloers te worden op dat leventje van je daar! Behalve de combinatie paard en wespennest... Eng! Haha. Je wordt nog een ervaren cowboy :) Succes met al je reisjes en tripjes!
    Liefs uit Naaldwijk

  • 13 April 2013 - 08:17

    Y:

    Super super gaaf ronnie! Nu al zoveel gezien en gedaan en dan moet de reis met mama nog komen ! Ben benieuwd naar al je belevenissen als je weer hier terug bent! Liefs

  • 20 April 2013 - 19:56

    Henriëtte:

    Hoi Ron, wat een avonturen heb je al meegemaakt! En wat een mooie natuur!
    ik denk dat je straks toch ook wel weer blij zal zijn om weer in het Westland te zijn, genoeg mensen om je heen!
    Geniet straks lekker nog van de weken met Marja.

    Groetjes uit Limbabwe van Henriëtte en m'n mannen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Stage lopen in Chili

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 10664

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 18 Mei 2013

Chili

Landen bezocht: